Poradnia lekarza rodzinnego funkcjonuje w ramach kontraktu NFZ i umożliwia pacjentom dostęp do podstawowej opieki zdrowotnej. W ramach poradni, poza konsultacjami lekarskimi, pacjenci mają dostęp do punktu szczepień. Mogą skorzystać także z pomocy pielęgniarki środowiskowo - rodzinnej.
Wizyta w poradni wymaga wcześniejszego umówienia terminu w rejestracji na miejscu lub telefonicznie w danym dniu, od godziny 8:00.
Rejestracja: (61) 8-604-200
Porady receptowe
Lekarz rodziny może przedłużyć recepty w ramach tzw. porady receptowej, bez konieczności osobistego badania pacjenta. Jednakże, aby udzielenie porady receptowej nastąpiło zgodnie z prawem, łącznie muszą zostać spełnione następujące warunki:
- recepta musi być niezbędna do kontynuacji leczenia,
- porada receptowa musi być uzasadniona stanem zdrowia pacjenta.
Leki zalecane przez lekarzy specjalistów (lub w czasie hospitalizacji), o ile wcześniej nie były przepisywane przez lekarzy CM1, będą przepisywane po dostarczeniu pisemnej informacji o zaleceniu ich stosowania.
Zapotrzebowanie na recepty można złożyć na miejscu lub telefonicznie pod numerem (61) 8604-200. Istnieje także możliwość zamówienia recepty poprzez email. Wystarczy wysłać wiadomość na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. podając w treści swoje imię, nazwisko, datę urodzenia, jakie leki mają być wypisane i ile opakowań. Zwrotnie otrzymacie. Państwo informację, kiedy można zgłosić się po odbiór recepty.
Recepty lub zlecenia na wyroby medyczne mogą zostać przekazane osobie upoważnionej przez pacjenta do odbioru recepty lub zlecenia albo przedstawicielowi ustawowemu pacjenta; osobie trzeciej, jeżeli pacjent oświadczy podmiotowi udzielającemu świadczeń zdrowotnych, że recepty lub zlecenia mogą być odebrane przez osoby trzecie bez szczegółowego określania tych osób.
Ponadto zarówno informacje o wystawieniu recepty lub zlecenia, jak również o osobie, której przekazano taką receptę lub zlecenie, będzie odnotowana się w dokumentacji medycznej pacjenta albo dołączona do tej dokumentacji.
Zapotrzebowanie na recepty można złożyć na miejscu lub telefonicznie pod numerem (61) 8604-200. Istnieje także możliwość zamówienia recepty poprzez email. Wystarczy wysłać wiadomość na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. podając w treści swoje imię, nazwisko, datę urodzenia, jakie leki mają być wypisane i ile opakowań. Zwrotnie otrzymacie. Państwo informację, kiedy można zgłosić się po odbiór recepty.
Recepty lub zlecenia na wyroby medyczne mogą zostać przekazane osobie upoważnionej przez pacjenta do odbioru recepty lub zlecenia albo przedstawicielowi ustawowemu pacjenta; osobie trzeciej, jeżeli pacjent oświadczy podmiotowi udzielającemu świadczeń zdrowotnych, że recepty lub zlecenia mogą być odebrane przez osoby trzecie bez szczegółowego określania tych osób.
Ponadto zarówno informacje o wystawieniu recepty lub zlecenia, jak również o osobie, której przekazano taką receptę lub zlecenie, będzie odnotowana się w dokumentacji medycznej pacjenta albo dołączona do tej dokumentacji.