1) W jaki sposób zarejestrować się na wizytę w PL Certus? Jakie dokumenty powinniśmy przygotować do rejestracji?
Rejestracja w PL Certus jest bardzo prosta i przebiega sprawnie, więc każdy zarejestruje się bez problemu.
Umówienia terminu nie wymagają:
- Konsultacja chirurgiczna,
- Laboratorium,
- EKG spoczynkowe,
- Zdjęcia RTG,
- Spirometria,
- USG w Ambulatorium przy ul. Grunwaldzkiej 156 (z wyjątkiem: USG stawów, USG Doppler przepływów naczyniowych oraz USG Echo serca) - w pozostałych placówkach obowiązują zapisy na wszystkie badania USG.
Pacjenci korzystający z tych usług są przyjmowani według kolejności zgłoszenia się.
Umówienia terminu wymagają pozostałe konsultacje, badania oraz zabiegi. Rejestracji można dokonać osobiście w danej placówce, poprzez formularz kontaktowy, bądź telefonicznie pod numerem 61 8 604 200. Za wyjątkiem Centrum Medycznego nr 4, dla którego mamy dedykowany numer telefonu: 61 8 200 922.
Dokumenty potrzebne do rejestracji:
-
Pacjent, który chce dokonać rejestracji musi posiadać przy sobie dokument tożsamości (najlepiej dowód osobisty).
-
W przypadku pacjentów kierowanych przez towarzystwa ubezpieczeniowe obowiązują zasady ustalone przez dane towarzystwo, jako obowiązujące przy obsłudze jego pacjentów.
-
Pacjenci, których wizyty będą finansowane z NFZ muszą mieć przy sobie skierowanie w przypadku wizyt u laryngologa, neurologa, chirurga ogólnego i chirurga plastycznego, bądź przyjęcia do szpitala.
2) W jakim czasie przed wyjazdem do ciepłych, egzotycznych krajów powinniśmy udać się na konsultacje oraz po szczepienia do Poradni Medycyny Podróży?
Do Poradni Medycyny Podróży najlepiej udać się co najmniej 6-8 tygodni przed wyjazdem, gdyż po podaniu większości szczepień najczęściej dopiero po takim okresie uzyskuje się całkowitą odporność. Przygotowując się do podróży od strony medycznej należy przede wszystkim uwzględnić: miejsce, w jakie się udajemy, styl podróży, nasz wiek, stan zdrowia oraz indywidualne przeciwwskazania. Rejestracji do Poradni Medycyny Podróży można dokonywać w każdej z placówek PL Certus, poprzez formularz kontaktowy bądź telefonicznie pod numerem 61 8 604 200.
3) Jakie badania laboratoryjne można wykonać w PL Certus? Czy na te badania należy się rejestrować? W jakich godzinach czynny jest Punkt Pobrań?
Badania laboratoryjne dla Pacjentów PL Certus wykonuje Synevo - Laboratoria Medyczne.
Prywatna Lecznica Certus udostępnia swoim pacjentom laboratoria czynne w następujących godzinach:
Prywatna Lecznica Certus udostępnia swoim pacjentom laboratoria czynne w następujących godzinach:
- Punkt pobrań w Poznaniu przy ul. Grunwaldzkiej 156 – sprawdź godziny pracy
- Punkt pobrań w Poznaniu przy ul. Marcelińskiej 90 – sprawdź godziny pracy
- Punkt pobrań w Poznaniu przy ul. Wagrowskiej 6 – sprawdź godziny pracy
- Punkt pobrań w Swarzędzu przy ul. Poznańskiej 15 – sprawdź godziny pracy
- Punkt pobrań w Poznaniu na os. Wichrowe Wzgórze 122 - sprawdź godziny pracy
Szczegółowy wykaz badań, jakie można wykonać w laboratorium znajduje się w zakładce „Cennik usług”.
Aby wykonać badania w jednym z czterech laboratoriów PL Certus nie trzeba się rejestrować. O przyjęciu na badania decyduje kolejność przyjścia.
4) Czy w przypadku spóźnienia na konsultację lekarską lub badanie Pacjent zostanie przyjęty?
Jeśli pacjent zapisany na konkretną godzinę spóźni się na swoją konsultację, zostanie on przyjęty pomiędzy pozostałymi pacjentami zapisanymi w tym dniu na wizytę, bądź po ostatnim zapisanym pacjencie tego dnia (decyzja należy do lekarza). Jednak, jeśli pacjent jest ostatnią osobą zapisaną na konsultację lekarską w danym dniu, musi liczyć się z tym, że nie zostanie on w tym terminie przyjęty. W przypadku, gdy pacjent wie, że spóźni się na umówiony termin powinien on skontaktować się z rejestracją właściwej placówki.
5) Czy i w jaki sposób Pacjent może przekazać swoje uwagi i opinie dotyczące opieki medycznej oferowanej przez Prywatną Lecznicę Certus?
W PL Certus zadowolenie pacjenta jest dla nas najważniejszą sprawą. Jeśli pacjent czuje się niezadowolony, może zwrócić się do Kierownika lub Ordynatora jednostki, w której był obsługiwany. Jeśli osoba ta jest w danej chwili niedostępna, pacjent może w rejestracji poprosić o druk zgłoszenia reklamacji. Po rozpatrzeniu reklamacji przez Dyrektora PL Certus otrzymają Państwo od nas odpowiedź.
Dodatkowo systematycznie przeprowadzamy również ankietowe badania satysfakcji pacjenta. Każdy z naszych pacjentów może wypełnić taką ankietę, dzięki czemu wiemy, jakie aspekty naszej działalności musimy poprawić. Ankieta taka jest dostępna w rejestracjach we wszystkich placówkach, a także na naszej stronie internetowej www.certus.med.pl
6) Jakie szczepienia dla dzieci mogę wykonać w PL Certus i w jakich okresach najlepiej je wykonywać? Czy na szczepienia trzeba się rejestrować? W których placówkach wykonywane są szczepienia dla dzieci?
Szczepienia dzieci wykonywane są w następujących placówkach PL Certus: Centrum Medycznym nr 2 przy ul. Wagrowskiej 6 w Poznaniu, Centrum Medycznym nr 4 na os. Wichrowe Wzgórze 122 w Poznaniu, w Centrum Medycznym nr 3 przy ul. Poznańskiej 15 w Swarzędzu.
W naszych placówkach mogą Państwo wykonać szczepienia przeciwko m.in.: błonicy, cholerze, durowi brzusznemu, grypie, japońskiemu zapaleniu mózgu, kleszczowemu zapaleniu mózgu, krztuścowi, meningokokom, ospie wietrznej, pneumokokom, rotawirusom, różyczce, tężcowi, wirusowemu zapaleniu wątroby (WZW) typu A i B oraz żółtej gorączce.
Większość szczepień wykonywanych jest przez cały rok, jednak niektóre szczepienia przynoszą najbardziej oczekiwane rezultaty, jeśli podane są w określonych porach roku, np. na grypę – jesienią, a przeciwko kleszczowemu zapaleniu mózgu – wczesną wiosną.
Przed zgłoszeniem się na szczepienie należy wcześniej ustalić termin w rejestracji, a zgłaszając się z dzieckiem na szczepienie należy przynieść ze sobą książeczkę zdrowia dziecka.
7) Gdzie można zapoznać się z grafikiem przyjmowania przez poszczególnych lekarzy?
Grafiki pracy poszczególnych lekarzy specjalistów znajdują się na stronie internetowej naszej placówki w zakładce „Specjaliści”. Dokładamy wszelkich starań, aby były one aktualne, jednak ze względu na dużą zmienność terminów pracy lekarzy oraz przyjęć, prosimy o nie traktowanie tych danych jako wiążących. Dokładnych i pewnych informacji każdorazowo udzielą pracownicy Rejestracji (osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem storny internetowej).
Przypominamy, że na każdą wizytę do lekarza (z wyjątkiem internisty i chirurga ogólnego) należy się wcześniej umówić.
8) W jaki sposób można się zapisać na zabieg lub operację?
Na zabieg lub operację w PL Certus pacjent może zapisać się w dwojaki sposób. Po pierwsze, może on ustalić termin bezpośrednio z jednym z naszych lekarzy podczas wizyty. Po drugie, gdy pacjent ma skierowanie od lekarza spoza P.L. Certus musi on w pierwszej kolejności umówić się osobiście, telefonicznie lub za pośrendctwem www na wizytę u lekarza danej specjalizacji, który wykonuje wskazane zabiegi i operacje w PL Certus, a następnie ustalić z nim odpowiedni termin.
W przypadku pacjentów posiadających skierowanie i chcących wykonać zabieg, bądź operację w ramach środków NFZ, są oni wpisywani na listę oczekujących.
Zabiegi ambulatoryjne wykonywane są od razu podczas wizyty (np. unieruchomienia gipsowe) lub w terminie, w którym umówił się pacjent.
9) Czy wszystkie zabiegi wykonywane w szpitalu PL Certus są odpłatne?
Zabiegi wykonywane w szpitalu PL Certus są odpłatne, z wyjątkiem tych pokrywanych z umów zawartych z NFZ, Ministerstwem Zdrowia lub opłacanych przez towarzystwo ubezpieczeniowe w ramach dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego. W ostatnim przypadku, Certus musi z taką firmą mieć podpisaną umową, a leczony pacjent musi objęty być ubezpieczeniem w tym zakresie.
10) Jakie zabiegi wykonywane są w PL Certus w ramach NFZ?
W PL Certus w ramach umowy NFZ wykonywane są operacje z zakresu: chirurgii ogólnej, chirurgii plastycznej, ginekologii, ortopedii oraz urologii - szczegółowy zakres usług świadczonych na NFZ.
11) W jaki sposób najłatwiej i najszybciej dowiedzieć się do jakiego lekarza muszę udać się na konsultację, jeśli nie wiem, jaki specjalista będzie odpowiedni to zaobserwowanych przeze mnie objawów?
Jeśli pacjent nie wie, do jakiego lekarza udać się na konsultację, zalecamy, aby przyszedł na wizytę do internisty, który pokieruje pacjenta do innego specjalisty zlecając konieczne badania albo sam będzie prowadził dalej jego leczenia.
W przypadku, gdy pacjent doznał urazów typu rany czy złamania, powinien udać się bezpośrednio do chirurga. Przyjmie on pacjenta na leczenie (np. zszyje ranę, usunie ciało obce, nastawi złamanie, założy unieruchomienie gipsowe), bądź udzieli pomocy doraźnej, kierując pacjenta do właściwego specjalisty np. do ortopedy.
12) Czy jest taka możliwość, aby podczas pobytu w szpitalu towarzyszył mi członek rodziny?
Oczywiście. W PL Certus naszym pacjentom podczas pobytu w szpitalu mogą towarzyszyć członkowie rodziny. Pobyt osoby towarzyszącej jest jednak płatny. Z opłaty zwolniony jest członek rodziny towarzyszący dziecku do lat 14-tu.
W obu przypadkach należy taki fakt zgłosić w momencie ustalania terminu przyjęcia do szpitala.
13) Czy znajdę w placówkach, bądź na stronie internetowej PL Certus Kartę Praw Pacjenta?
Karta Praw Pacjenta dostępna jest w Rejestracji w każdej z naszych placówek oraz na oddziałach naszego szpitala. Nasi pracownicy udostępniają ją na każde życzenie pacjenta.
14) Jak wyposażone są sale pobytowe szpitala PL Certus?
W PL Certus oferujemy następujące rodzaje sal: jednoosobowe i jednoosobowe o podwyższonym standardzie,dwuosobowe i dwuosobowe o podwyższonym standardzie. Każdy pokój posiada własny węzeł sanitarny. Sale o podwyższonym standardzie są m.in. dodatkowo klimatyzowane.
15) Jakie dokumenty należy mieć przy sobie w dniu przyjęcia do szpitala PL Certus na operację?
Pacjent przyjmowany do szpitala PL Certus powinien mieć przy sobie dowód osobisty. Jeśli zabieg wykonywany jest w ramach umowy z NFZ, pacjent powinien mieć ze sobą wystawione przez lekarza skierowanie do szpitala. Wskazane jest także, aby zabrać ze sobą wszystkie dane konieczne do wystawienia zwolnienia lekarskiego: numer NIP i pełną nazwę zakładu pracy.
16) Czy PL Certus posiada jakieś certyfikaty potwierdzające jakość świadczonych przez nią usług?
Potwierdzeniem jakości usług świadczonych przez PL Certus są mi.in.: międzynarodowy Certyfikat Jakości ISO 9001:2015, Certyfikat Jakości „Najlepsze w Polsce” przyznany w 2007 roku podczas VIII edycji Konsumenckiego Konkursu Jakości Usług oraz I miejsce w kategorii „Oddziały Urologiczne” w rankingu szpitali prywatnych tygodnika „Wprost”.
17) Jakie są ceny konsultacji specjalistycznych w PL Certus?
Wysokość cen konsultacji uzależniona jest od rodzaju specjalizacji. Cennik konsultacji specjalistycznych dostępny jest na stronie internetowej PL Certus w zakładce "cennik". Dokładamy starań, aby cennik znajdujący się na naszej stronie był na bieżąco aktualizowany, jednak najpewniejsze informacje o cenach nasi pacjenci mogą uzyskać telefonicznie, bądź osobiście w Rejestracji.
18) Jakie rodzaje szczepień dla dorosłych wykonywane są w PL Certus?
Lista szczepień dla osób dorosłych wykonywanych w PL Certus wraz z cenami dostępna jest w cenniku usług.
19) Czy wykonując w PL Certus zabieg otrzymam zwolnienie lekarskie, które będę mógł przedstawić pracodawcy? Jak ubiegać się o takie zwolnienie?
Wystawienie przez lekarza zwolnienia lekarskiego po przeprowadzeniu zabiegu, jak i czas jego trwania zależy od stanu zdrowia pacjenta i jest zawsze indywidualnie dobierany. Do wystawienia druku ZLA konieczne są: nazwa zakładu pracy, NIP pracodawcy oraz dowód osobisty pacjenta.
20) Czy wszystkie badania i konsultacje przygotowujące do zabiegu można wykonać w PL Certus?
Pacjent zakwalifikowany do zabiegu przez jednego z naszych lekarzy ma w PL Certus wykonane wszystkie niezbędne badania diagnostyczne i odbyte konsultacje. Może się jednak zdarzyć, że lekarz poprosi o przyniesienie do wglądu wcześniejszych wyników badań, o czym pacjent jest informowany jeszcze przed zgłoszeniem się do naszego szpitala.
21) Jak przygotować się do zabiegu? Czy lekarz informuje o tym podczas konsultacji?
Każdy pacjent oczekujący na zabieg operacyjny ma obowiązek odbyć wizytę lekarską. W trakcie konsultacji kwalifikacyjnej pacjent jest informowany przez lekarza, w jaki sposób powinien przygotować się do określonego zabiegu. Ze względu na różnorodność zabiegów, każde przygotowanie do nich może mieć inną formę i odmienne zalecenia lekarskie. Jak się przygotować do szpitala - sprawdź.
22) Czy chcąc zapisać się na konsultacje lekarskie lub badania diagnostyczne do wybranej placówki np. przy ul. Grunwaldzkiej mogę zgłosić się do rejestracji innej, bliższej miejsca zamieszkania, dowolnej placówki Certusa np. w Swarzędzu?
Tak. Posiadamy jeden zintegrowany system komputerowy, dzięki któremu pracownicy poszczególnych rejestracji mają dostęp do terminarzy każdej placówki PL Certus. Nasi pacjenci mogą umówić się na wizytę do wybranego lekarza w dowolnej placówce PL Certus.
23) Czy w okresie letnim placówki PL Certus będą pracowały jak w ciągu roku czy w innych godzinach?
Informacje na temat godzin otwarcia PL Certus oraz pracy poszczególnych lekarzy w okresie letnim znajdują się w dziale "Aktualności" na naszej stronie firmowej.
24) Czy mogę uzyskać dostęp do dokumentacji medycznej z leczenia mojego dziecka w PL Certus?
Oczywiście. Kopie dokumentacji medycznej dotyczącej usług ambulatoryjnych wydają pracownicy rejestracji we wszystkich placówkach PL Certus. Dokumentację ambulatoryjną pacjent może uzyskać od ręki, natomiast starszą dokumentację, która przekazana została już do archiwum - w ciągu kilku dni.
Dokumentacja szpitalna dzieli się na dwie grupy:
- kartę informacyjną, wyniki badań i konsultacji wydawane są od ręki opiekunowi prawnemu dziecka przez sekretarkę oddziału
- opisy operacji, epikryzy, obserwacje i dokumenty z wcześniejszych pobytów znajdujące się w archiwum, dostępne, po wcześniejszym wypełnieniu wniosku o wydanie kopii, w Kancelarii PL Certus w Poznaniu przy ul. Grunwaldzkiej 156.
25) Mieszkam daleko, ale chciałabym wykonać w Państwa placówce kilka badań jednego dnia. Czy jest możliwość, aby otrzymać jeden termin na wszystkie badania?
Oczywiście. Pacjent może ustalić telefonicznie z personelem pracującym w rejestracji termin, w którym będzie mógł wykonać wszystkie potrzebne badania. Może również umówić się z ordynatorem Oddziału Ogólnego na pobyt w szpitalu, w trakcie którego lekarze wykonają właściwą diagnostykę lub skorzystać z Indywidualnych Pakietów Profilaktycznych.
26) Wykonywałam w Państwa placówce różne badania, ale nie mogę osobiście odebrać wyników tych badań. Czy może zrobić to za mnie ktoś z najbliższej rodziny?
Oczywiście. Osoba ta musi zgłosić się do nas z wypisanym drukiem upoważnienia oraz dokumentem tożsamości. Druki dostępne są w rejestracji każdej naszej placówki oraz na stornie www z zakładce Kontakt - Dokumenty do pobrania. Pacjenci zapisani do lekarza rodzinnego w Centrum Medycznym nr 1 oraz Centrum Medycznym nr 3 mogą wypełnić stałe upoważnienie do odbioru recept i wyników badań.
27) Czy istnieje możliwość uzyskania porady lekarskiej przez telefon lub internet?
Wystawienie precyzyjnej diagnozy wymaga bezpośredniego kontaktu lekarza z pacjentem. Lekarz w trakcie konsultacji przeprowadza wywiad z pacjentem, kieruje na odpowiednie badanie lekarskie, a także udziela właściwych porad.
28) Czy w przypadku nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia, można w PL Certus skorzystać z nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej? W której placówce i na jakich zasadach?
Z usług internisty oraz chirurga, jak również z laboratorium analitycznego, pracowni RTG, pracowni EKG i zabiegów pielęgniarskich, można skorzystać przez całą dobę w naszym Ambulatorium, mieszczącym się przy ul. Grunwaldzkiej 156 w Poznaniu.
29) Czy pacjent objęty opieką medyczną w zakresie Pakietu zdrowotnego dla firm może korzystać tylko z określonej placówki PL Certus czy ze wszystkich Państwa placówek?
Pacjent korzystający z opieki medycznej w ramach oferty dla firm, może korzystać z uwzględnionych w ofercie usług we wszystkich placówkach PL Certus, o ile w danej placówce wskazana usługa jest wykonywana.
30) Czy opłaty za zabiegi, pobyty w szpitalu oraz operacje można uregulować w ratach? Czy pacjent musi spełniać jakieś warunki?
PL Certus daje swoim pacjentom możliwość płatności za leczenie szpitalne w systemie ratalnym w ramach programu „Zdrowie na raty”. Szczegóły na temat płatności w systemie ratalnym znajdą Państwo na stronie internetowej, w dziale „Oferta dla Ciebie”.